Instytut Turystyki w Krakowie organizuje bezpłatne szkolenia pod nazwą "Techniki kulinarne w tym sztuka cateringu i obsługa klienta"; "Profesjonalna obsługa klienta" oraz "Organizacja, marketing i zarządzanie gospodarką turystyczną i obiektami hotelarskimi" organizowane w ramach Projekt współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego -" Chlebem i solą" - podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób pracujących związanych z branżą turystyczną.
Cel szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pracy w punktach gastronomicznych i hotelarskich obsługujących turystów
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób zatrudnionych w sektorze gastronomicznym i hotelarskim.
Opis metodyki szkolenia:
Zajęcia teoretyczno-praktyczne
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z:
- zasadami profesjonalnego przygotowania i podawania posiłków, - sposobami urozmaicenia menu Twojej restauracji,
- metodami i stylami dekorowania potraw,
- nowymi przepisami na oryginalne zakąski i dania główne,
- skutecznymi narzędzia marketingu usług gastronomicznych,
- najnowszymi trendami w organizacji przyjęć,
- regułami prawa żywieniowego,
- metodami budowania estetyki stołu,
- rodzajami imprez i rodzaje ich obsługi.
- podstawowymi zasadami związanymi z obsługą klienta i umiejętnościami dotarcia do jego potrzeb,
- prowadzeniem profesjonalnej i skutecznej metody z klientami i partnerami, również w praktycznych symulacjach,
- przezwyciężania barier w komunikacji oraz odczytywać niewerbalne sygnały w trakcie rozmowy,
- metodami rozpoznawania typów klienta i dopasowania do niego odpowiedniego rodzaju postępowania.
Program szkolenia:
Dzień 1 - komunikacja z klientem, techniki zachowań asertywnych, język reaktywny i pro reaktywny, podwyższanie efektywności komunikacji, bariery w skutecznej komunikacji, elementy komunikacji niewerbalnej
Dzień 2 - profesjonalna obsługa klienta- typologia klienta, radzenie sobie z klientem, kontakt telefoniczny i bezpośredni z klientem
Dzień 3 - struktura organizacyjna- wprowadzenie
Dzień 4 - metody i sposoby serwowania- omówienie i zajęcia praktyczne
Dzień 5 - przyprawy: ostre i słodkie - omówienie
Dzień 6 - carving - warzywne i owocowe dekoracje
Dzień 7 - kuchnia XXI wieku
Dzień 8 - skuteczna komunikacja w procesie negocjacji
Dzień 9 - konserwowane owoce, warzywa, mięso, dziczyzna, drób i ryby - omówienie
Dzień 10 - marketing - definicje, zachowanie konsumentów, planowanie i strategie marketingowe, segmentacja rynku, elementy rynku
Dzień 11 - carving- zajęcia praktyczne
Dzień 12 - reguła prawa żywności
Dzień 13 - mąki i dodatki kuchenne
Dzień 14 - metody budowania estetyki stołu
Dzień 15 - struktura organizacyjna zakładu gastronomicznego- zakresy czynności poszczególnych stanowisk
Dzień 16 - tworzenie kompozycji z serwetek
Dzień 17 - negocjacje jako proces rozwiązywania problemów
Dzień 18 - makarony, ciasta, pieczywo
Dzień 19 - oleje, tłuszcze i produkty mleczne
Dzień 20 - ziarna zbóż, rośliny strączkowe i orzechy
Dzień 21 - kontrole Instytutu Zakładu Gastronomicznego
Dzień 22 - metodologia uzyskiwania informacji, metody skutecznej prezentacji
Forma przyjmowania zgłoszeń
Zgłoszenia można odebrać oraz uzupełnić osobiście w Instytucie Turystyki w Krakowie. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat "Techniki kulinarne, w tym sztuka cateringu oraz obsługa klienta".
Miejsce szkolenia: Instytut Turystyki w Krakowie
ul. Karmelicka 55/3, Kraków
Liczba godzin: 120h
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|