Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
28.03.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Akademia Gastrony
Efektywny Nauczyciel Sztuki Kulinarnej – wdrożenie modelu - podsumowanie



Podsumowując kończący się 29.02.2012r. Projekt „Efektywny Nauczyciel Sztuki Kulinarnej – wdrożenie modelu” możemy z radością stwierdzić, iż był on niepowtarzalną szansą rozwoju kulinarnego nauczycielek i nauczycieli przedmiotów zawodowych, którą Uczestnicy i Uczestniczki w pełni wykorzystali/ły. Przeprowadzona Diagnoza początkowa i końcowa wiedzy i umiejętności w grupie 45 nauczycieli i nauczycielek zawodu kucharz i pokrewnych wykazała, że udział w dziesięciodniowych  praktykach w renomowanych hotelach i restauracjach (oraz 5-dniowym Przygotowaniu do praktyk) przyniósł znakomite efekty, w postaci wysokiego przyrostu wiedzy i umiejętności z zakresu aktualnej sztuki kulinarnej.

Diagnoza początkowa stanu wiedzy i umiejętności uświadomiła nauczycielkom i nauczycielom – a tok praktyk to nad wyraz potwierdził -  istnienie problemu wielkiej przepaści między zakresem, sposobami, treściami nauczania sztuki kulinarnej w szkołach zawodowych a realiami małej, średniej i dużej gastronomii w aspekcie trendów kulinarnych, technik, wykorzystywanych surowców i produktów, ale także – a może przede wszystkim – nowoczesnej bazy technologicznej i technicznej. Dlatego zakres korzyści wyniesionych z praktyk jest niezwykle szeroki i dotyczy nie tylko (a może nawet nie przede wszystkim) wzrostu umiejętności praktycznych oraz wiedzy na temat współczesnych sposobów uprawiania sztuki kulinarnej, ale również obszaru własnej autoreprezentacji oraz zmiany głęboko zakorzenionych nauczycielskich postaw wobec celów i istoty uprawianego przez siebie zawodu.

W większości przypadków nauczycielki i nauczyciele po raz pierwszy zetknęli się (a nawet usłyszeli) nie tylko
o zaawansowanych i kosztownych urządzeniach, bez których nie może się obejść żadna duża nowoczesna kuchnia, ale ich niewiedza dotyczyła również sprzętu drobnego.

Mirosław Rynduch, Ekspert kluczowy Projektu wyjaśnia, jakie są największe profity płynące z praktyk w rzeczywistych warunkach pracy kucharza: „Obok  ogromnego wzrostu wiedzy i umiejętności praktykantów i praktykantek w efekcie odbytych praktyk zmianie uległo również postrzeganie własnej roli zawodowej oraz postawy wobec swojej pracy, zaangażowania, specyfiki pracy nauczyciela i nauczycielki zawodów gastronomicznych
w świetle konieczności nieustannego bycia na bieżącą gwałtownie i w trybie ciągłym zmieniającymi się obliczami sztuki kulinarnej.”

Potwierdziły to wypowiedzi samych Uczestników i Uczestniczek:
„Wiedzę zdobytą tu bardzo mocno wykorzystam w praktyce. Inne potrawy z dań, dekoracja inna i nowoczesna, bo w szkole tego się nie robi”.
„Same techniki serwowania nawet, wykładania na bufety - bo talerzówki nie obserwujemy, bo jest późno robiona - nowe interesujące sposoby – to co leżało na testach kompetencji.  Nowe „patenty”, nie ma tu tajemnic”.
 „Zdobytą wiedzę wykorzystam w praktyce na pewno, nawet sama organizacja pracy na kuchni jak wygląda, sprzęt stosowany, techniki krojenia, komponowania i dekorowania talerzy”.

W wydanym Raporcie podsumowującym, który trafił do szkół zawodowych i bibliotek Ekspert kulinarny Mirosław Rynduch, Ekspertka dydaktyczna Adriana Matuszewska oraz Ekspertka ds. monitoringu i ewaluacji dr Edyta Borys bardzo szczegółowo przedstawili wnioski i rekomendacje dotyczące wypracowanych rozwiązań. Dodatkowo Raport w wersji elektronicznej został zamieszczony w całości na stronie Projektu:
www.enskwm.fnm.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000